Marijn Coertjens BV
Ondernemingsnummer: BE 0653.799.301
Algemene verkoopsvoorwaarden
DOOR KENNISNAME OF TE KLIKKEN OP HET AKKOORD VELD WANNEER DE KLANT EEN AANKOOP OF BESTELLING WENST AF TE RONDEN OP DE WEBSITE VAN DE LEVERANCIER, AANVAARDT DE KLANT DEZE VOORWAARDEN.
1. DEFINITIES
1.1. ‘Algemene Verkoopsvoorwaarden’ betekent de standaard verkoopsvoorwaarden van MARIJN COERTJENS BV, met maatschappelijke zetel te Burgstraat 151, 9000 Gent (België), ingeschreven onder nummer BE 0653.799.301, hierna ook genaamd de LEVERANCIER. Door de verplichtingen van deze Overeenkomst te aanvaarden, verzaakt de KLANT aan zijn eigen aankoopvoorwaarden.
1.2. ‘Bestellingen’ betekenen ieder individueel order zoals geplaatst door de KLANT bij de LEVERANCIER onder deze Overeenkomst. Een order dat aanvaard wordt door de LEVERANCIER resulteert in een Overeenkomst.
1.3. ‘Producten’ betekent alle producten, waaronder pralines, patisserie en macarons, zoals toegelicht met hun voornaamste kenmerken op de Website of in een cataloog van de LEVERANCIER.
1.4. ‘Gebrek’ betekent een zichtbaar of verborgen gebrek dat zijn oorzaak vindt bij MARIJN COERTJENS dat ervoor zorgt dat de Producten niet geschikt zijn voor het doel waarvoor ze werden geproduceerd.
1.5. ‘Intellectuele Eigendomsrechten’ betekent (a) copyrights, patenten, rechten op database en rechten op merknamen, modellen, handels¬geheimen en knowhow (al dan niet geregistreerd), (b) toepassingen voor de registratie en de rechten om registratie aan te vragen; en (c) alle andere intellectuele en industriële eigendomsrechten van enige aard en gelijke of gelijkaardige vormen van bescherming die waar dan ook in de wereld bestaan.
1.6. ‘Overeenkomst’ betekent het akkoord tussen KLANT en LEVERANCIER, inclusief de Algemene Verkoopsvoorwaarden, met inbegrip van enige bijlagen en alle Bestellingen.
1.7. ‘Website’ betekent https://www.marijncoertjens.be/.
2. VOORWERP
2.1. Deze Overeenkomst bepaalt de voorwaarden waaronder de LEVERANCIER aan de KLANT Producten zal leveren, dat alles in overeenstemming met de Bestellingen van de KLANT.
2.2. De KLANT verbindt zich ertoe de Producten van de LEVERANCIER niet verder te distribueren, behoudens andersluidend schriftelijk akkoord tussen partijen. De KLANT verbindt er zich toe geen eigen online verkoop te organiseren voor de Producten, behoudens andersluidend schriftelijk akkoord tussen partijen.
2.3. De LEVERANCIER houdt zich het recht voor om Producten te schrappen, toe te voegen, dan wel te vervangen door Producten met gelijkaardige specificaties.
2.4. De Producten zijn uitsluitend bestemd voor verkoop in de landen zoals bepaald op de Website of vastgelegd in enig document dat wordt overeengekomen met de KLANT.
2.5. Afbeeldingen van de Producten op de Website of in ander marketingmateriaal van de LEVERANCIER zijn louter illustratief bedoeld. Smaken, structuren, calorieën, voordelen, toegevoegde waarden, tijdstippen, gewichten, afmetingen, vormen, kleuren, patronen, kwaliteit en andere gegevens opgenomen op de Website, in catalogi of in ander marketingmateriaal hebben het karakter van een benaderende aanduiding.
2.6. Het aanbod van de LEVERANCIER geldt uitsluitend zolang de voorraad strekt en kan op elk moment gewijzigd worden door de LEVERANCIER.
3. PRIJZEN, FACTURATIE, BETALING
3.1. De prijzen in EUR worden gespecificeerd op de Website of in de aanvaarding van de Bestellingen. Alle prijzen zoals geafficheerd op de Website zijn inclusief BTW, maar exclusief transport- of verzekeringskosten, geschenkverpakkingskosten, enige import- of exportheffing, taksen of kosten verbonden met specifieke online betaalmechanismen.
3.2. De Website geeft een best mogelijke inschatting weer van transport- of verzekeringskosten, geschenkverpakkingskosten, enige import- of exportheffing, taksen of kosten verbonden met specifieke online betaalmechanismen.
3.3. Enige kortingen die de LEVERANCIER communiceert, hebben uitsluitend betrekking op de prijs van een Product, maar niet op enige transport- of verzekeringskosten, geschenkverpakkingskosten, enige import- of exportheffing, taksen of kosten verbonden met specifieke online betaalmechanismen. Enige commerciële acties die de LEVERANCIER voert, gelden uitsluitend voor de aangeduide Producten, hoeveelheden, duurtijd en regio en zijn gekoppeld aan voorwaarden die de LEVERANCIER zal meedelen. Commerciële acties kunnen op elk moment stopgezet worden door de LEVERANCIER.
3.4. De LEVERANCIER heeft het recht op elk moment de prijzen te wijzigen. Deze prijswijziging geldt niet voor reeds geplaatste Bestellingen, slechts uitsluitend voor toekomstige Bestellingen.
3.5. Op het moment van de Bestelling zal de LEVERANCIER een digitale factuur overmaken aan de KLANT tot betaling. De LEVERANCIER is niet verplicht een papieren versie van de factuur toe te sturen. Betaling van de factuur dient te gebeuren op het moment van de Bestelling met behulp van de online betaalmechanismen. Ingeval de betaling niet is gebeurd bij Bestelling, dient deze te gebeuren uiterlijk binnen vijf (5) kalenderdagen na ontvangst van de factuur door de KLANT en uiterlijk op het moment van levering.
3.6. Indien de KLANT de bovenvermelde betalingsdatum niet zou naleven, dan heeft de LEVERANCIER recht op (i) een interest berekend op basis van het aantal kalenderdagen vertraging en dat volgens het wettelijke tarief bepaald in de Belgische Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties, (ii) een boete wegens administratiekosten ten bedrage van vijftig (50) EUR en (iii) de integrale vergoeding van enige gerechtsdeurwaarder-, advocaten- en gerechtskosten die dienen gemaakt te worden om een niet-betwiste of ongegrond betwiste factuur in te vorderen. De LEVERANCIER heeft evenzeer bij wanbetaling het recht om verdere Bestellingen van de KLANT in te houden tot algehele betaling van de factuur. De LEVERANCIER is niet aansprakelijk voor enige vertraging of schade ten gevolge van het rechtmatig uitoefenen van dit recht.
4. BESTELLINGEN
4.1. Bestellingen dienen te gebeuren doorheen de Website van de LEVERANCIER. De LEVERANCIER zal ontvangst en/of aanvaarding van de Bestelling melden, al dan niet door middel van een automatisch gegenereerde e-mail.
4.2. De KLANT is als enige verantwoordelijk voor zijn gebruikersnaam, het paswoord en enige accuraatheid van gegevens die worden opgegeven om de Bestellingen mogelijk te maken. Een gebruiksnaam en paswoord zijn uniek en kunnen niet worden overgedragen.
4.3. Indien de LEVERANCIER meent dat de identiteit van de KLANT, het adres of diens betalingsgegevens niet correct zijn en het aldus om een frauduleuze of valse Bestelling kan gaan, dan heeft de LEVERANCIER het recht om de Bestelling op te schorten tot deze geverifieerd zijn, dan wel te annuleren.
4.4. De KLANT kan een Bestelling niet meer annuleren, noch wijzigen.
4.5. De KLANT dient rekening te houden met de minimale bestelhoeveelheden zoals geïndiceerd op de Website of vastgelegd in enig document dat wordt overeengekomen met de KLANT.
4.6. De LEVERANCIER zal de KLANT informeren mocht een Product niet meer in voorraad zijn. De LEVERANCIER heeft het recht om (het deel van) elke Bestelling waardoor de maximum productiecapaciteit of voorraad wordt overschreden in back order te plaatsen voor de daaropvolgende weken.
5. GEEN HERROEPINGSRECHT CONSUMENT BIJ AANKOOP OP AFSTAND
5.1. De KLANT erkent dat de Producten verbruiksgoederen met een beperkte houdbaarheid zijn en die mogelijk kunnen bederven. Derhalve, indien een KLANT dergelijke Producten aankoopt, dan beschikt de KLANT niet over enig wettelijk herroepingsrecht.
5.2. Indien de LEVERANCIER Producten zou aanbieden die niet beschouwd worden als verbruiksgoederen in de zin van Artikel 5.1, dan gelden volgende bepalingen:
5.2.1. Het feit dat een KLANT een Product niet mooi, lekker of goed vindt, of dat een Product anders smaakt dan verwacht, resulteert niet in de mogelijkheid om Producten of een deel ervan te retourneren.
5.2.2. De KLANT heeft het recht om uiterlijk binnen de veertien (14) kalenderdagen vanaf de datum die volgt op de dag van de levering aan de LEVERANCIER schriftelijk mee te delen op het e-mailadres [info@marijncoertjens.be] dat hij afziet van de aankoop, dit gebruikmakend van het herroepingsformulier dat door de LEVERANCIER bij de levering werd bezorgd of in afwezigheid ervan beschikbaar is op de website van FOD Economie: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Ventes/Forms/formulier-voor-herroeping.pdf.
5.2.3. Ingeval de KLANT het Product wenst terug te zenden, kan dit slechts in de initiële staat, in de originele verpakking en voor het exacte aantal zoals besteld. Producten dienen ongeopend te zijn, enige verzegeling mag niet verbroken zijn, de etikettering dient onbeschadigd te zijn. Na inspectie en aanvaarding door de LEVERANCIER wordt binnen de dertig (30) kalenderdagen zorggedragen voor terugbetaling van enige betaling gedaan door de KLANT. Niet terugbetaald worden bijkomende transport- of verpakkingskosten wanneer de KLANT heeft gekozen voor een ander type verpakking of levering dan de standaardlevering.
5.3. De KLANT staat zelf in voor enige kosten verbonden met de terugzending van Producten. Het terugsturen van Producten valt onder de verantwoordelijkheid van de KLANT. Wanneer Producten (geheel of gedeeltelijk) verloren gaan of beschadigd en/of onvolledig toekomen kan de LEVERANCIER de KLANT niet vergoeden.
5.4. Het herroepingsrecht geldt evenmin voor Producten die werden gekocht onder een uitzonderlijke commerciële actie of Producten die een persoonlijk karakter hebben, waaronder bijvoorbeeld zonder exhaustief te zijn: producten die op maat van de KLANT werden gemaakt, producten waar een persoonlijke vermelding werd aangebracht, etc.
6. LEVERING
6.1. De Producten zullen, rekening houdend met de minimale leveringstermijn zoals geïndiceerd op de Website of vastgelegd in enig document dat wordt overeengekomen met de KLANT, worden geleverd. De LEVERANCIER spant zich in om de leveringstermijn aan te houden, evenwel is de leveringstermijn niet-bindend.
6.2. De LEVERANCIER zal de Producten leveren op het adres zoals aangegeven in de Bestelling. De LEVERANCIER is niet aansprakelijk voor eventuele fouten die de KLANT heeft gemaakt bij de opgave van zijn contact-, adres- of facturatiegegevens, en enige meerkosten die hieruit kunnen voortvloeien.
6.3. Indien de KLANT opteert voor levering op een afhaalpunt, dient hij rekening te houden met de openingstijden van het afhaalpunt en neemt de KLANT de verantwoordelijkheid over de bewaring in het afhaalpunt.
6.4. De LEVERANCIER of een door hem aangestelde transporteur is gerechtigd om de KLANT een identificatiebewijs te vragen alvorens een Product af te leveren. Geen schadevergoeding is verschuldigd indien de afgifte is gebeurd aan een door de KLANT aangeduide derde of indien redelijkerwijze mocht verwacht worden dat de ontvangende partij gemachtigd hiertoe was door de KLANT.
6.5. Ingeval een weder-aanbieding nodig is omwille van afwezigheid van de KLANT, dan kan de LEVERANCIER ervoor opteren om het Product beschikbaar te houden en te bewaren op een bepaalde plaats, dan wel om dit Product opnieuw aan te bieden voor rekening van de KLANT.
6.6. De overdracht van het risico vindt plaats EX WORKS (EXW) Gent. Niettegenstaande de LEVERANCIER het transport organiseert, is de KLANT verantwoordelijk voor enige schade die het gevolg is van transport, opslag en behandeling.
6.7. De overdracht van het eigendom vindt plaats na levering en algehele betaling (cumulatieve voorwaarden) van de desbetreffende factuur door de KLANT. Enige Producten blijven de eigendom van de LEVERANCIER tot op het ogenblik van de volledige betaling. De LEVERANCIER houdt zich het recht voor deze goederen te revindiceren, bij wie ze zich ook mogen bevinden.
6.8. Bij de levering zal de KLANT de hoeveelheid, de zichtbare schade van de verpakking en/of de levering controleren. Zichtbare gebreken dienen door de KLANT aan de LEVERANCIER schriftelijk te worden gemeld binnen twee (2) werkdagen na ontvangst van de levering op het e-mailadres [info@marijncoertjens.be].
6.9. Ingeval van zichtbare Gebreken heeft de KLANT het recht om na akkoord van de LEVERANCIER de Producten terug te sturen naar de LEVERANCIER en deze laatste te vragen deze te vervangen. De KLANT aanvaardt dat enige minimale beschadiging van de omverpakking, of enige beperkte kreuken in de verpakking van de Producten geen (zichtbare) Gebreken zijn waarvoor enig vervangingsrecht geldt.
7. INFORMATIE EN VERPAKKING
7.1. Wenst de KLANT informatie over de Producten, dan zal hij zich tot de LEVERANCIER wenden teneinde over de nodige product- en gebruikskennis te beschikken.
7.2. Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst, zal de omverpakking van de Producten gebeuren in een neutrale verpakking. Ingeval Producten door de KLANT als geschenk worden aangekocht, kan de KLANT opteren, mits voorzien in de Website en betaling van een extra kost, voor een specifieke geschenkverpakking.
8. MARKETING EN FEEDBACK
8.1. De LEVERANCIER commercialiseert Producten onder eigen merken, maar kan tevens producten van derden commercialiseren onder het merk van die derden. De KLANT zal merken niet verwijderen, onleesbaar maken, of etiketten van zichzelf op de producten of verpakkingen kleven.
8.2. Als de KLANT reclame voor de Producten wenst te maken, dient hij voorafgaand contact te nemen met de LEVERANCIER. De Klant zal, behoudens andersluidend akkoord, uitsluitend gebruik maken van door de LEVERANCIER voorzien marketingmateriaal. Op het eerste verzoek van de LEVERANCIER zal de KLANT alle marketingmateriaal terugbezorgen.
8.3. Indien de KLANT de Producten bespreekt of beoordeelt, al dan niet in publiek toegankelijke fora of media, dan zal hij de LEVERANCIER hiervan informeren zodanig dat laatstgenoemde hiervan kennis heeft en desgevallend kan reageren.
9. GESCHENKBONNEN
9.1. Alle door de LEVERANCIER op de markt gebrachte geschenkbonnen, zijn voorzien van een uniek nummer. Geschenkbonnen kunnen worden afgeleverd, indien voorzien in de Website in pdf per e-mail of per post in papier/karton.
9.2. Geschenkbonnen hebben een geldigheidsduur van één (1) jaar vanaf de datum van aankoop door de KLANT. De bon kan niet omgeruild, noch in waarde uitbetaald worden.
9.3. Geschenkbonnen kunnen uitsluitend voor de Producten van de LEVERANCIER worden aangewend.
9.4. Geschenkbonnen kunnen worden geweigerd tijdens bepaalde commerciële acties.
10. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
10.1. De KLANT verbindt zich ertoe geen inbreuk te maken op de Intellectuele Eigendomsrechten van de LEVERANCIER.
10.2. De KLANT verbindt zich ertoe geen namen te gebruiken of merknamen te registreren die identiek of gelijkaardig zijn aan de merken van de LEVERANCIER. Hij zal zich onthouden van het registreren van enige domeinnamen identiek of gelijkaardig aan de merken.
10.3. Ingeval van een beweerdelijke inbreuk door de LEVERANCIER op enige rechten van derden, zal de LEVERANCIER als enige gerechtigd zijn om actie te ondernemen. De LEVERANCIER spant zich in om gepaste maatregelen te nemen met het oog op het ongestoord voortzetten van het gebruik door de KLANT. Desalniettemin vrijwaart de LEVERANCIER KLANT niet voor enige aanspraak van enige derden of enige schade die daaruit zou kunnen voortvloeien.
10.4. Ingeval van inbreuk door een derde op de Intellectuele Eigendomsrechten van de LEVERANCIER, zal KLANT de LEVERANCIER zo spoedig mogelijk informeren. Uitsluitend de LEVERANCIER is gerechtigd om actie te ondernemen.
11. GARANTIE
11.1. De garantietermijn bij Gebreken voor de KLANTEN die consumenten zijn en Producten voor private doeleinden aanschaffen, bedraagt maximaal twee (2) jaar vanaf datum van verkoop door de KLANT.
11.2. Deze garantietermijn geldt niet voor drank-, voedings- of verzorgingsproducten voor dewelke specifieke kortere houdbaarheidsdata of vervaltermijnen gelden.
11.3. Na opening van enige drank-, voedings- of verzorgingsproducten gelden de houdbaarheidsdata zoals vermeld op de verpakking van het Product. Deze houdbaarheidsdata gelden uitsluitend indien de Producten worden bewaard conform de voorschriften zoals vermeld op het Product of in deze Algemene Verkoopsvoorwaarden.
11.4. Voornoemde garantie is niet van toepassing, indien: (i) de Producten werden beschadigd na risico-overdracht; (ii) de KLANT niet beschikt over een geldig aankoopbewijs waarop de aankoopdatum staat; (iii) de Producten verkeerd werden gebruikt; (iv) het Gebrek zijn oorzaak vindt in enige oorzaken van overmacht of in onvoorziene omstandigheden die buiten de controle van de LEVERANCIER liggen.
11.5. De garantie is niet van toepassing op gebreken die ontstaan ten gevolge van manipulaties, nalatigheden of abnormale handelingen van de KLANT, die in strijd zijn met het doel waarvoor het artikel bestemd is, niet in lijn zijn met enige gebruiksinstructies of het gevolg zijn van commercieel, incorrect, foutief, abnormaal gebruik.
11.6. De verplichting van de LEVERANCIER onder deze garantie strekt zich uitsluitend uit tot het vervangen van enige Producten met Gebreken. De LEVERANCIER mag de Producten vervangen door gelijkaardige Producten. De LEVERANCIER is tot niets meer gehouden.
12. WAARSCHUWINGEN
12.1. De Producten van de LEVERANCIER zijn niet geschikt voor baby’s en kinderen onder de [0,6] jaar.
12.2. De Producten mogen niet gebruikt worden door:
12.2.1. zwangere vrouwen;
12.2.2. personen die onder medische begeleiding staan;
12.2.3. die gevoelig zijn aan [lactose];
12.2.4. die allergisch zijn aan [gluten];
12.2.5. die volgend ziektebeeld vertonen: [diabetes].
12.3. De Producten van de LEVERANCIER zijn niet geschikt om op te warmen.
12.4. Ingeval van vragen over de Producten van de LEVERANCIER, verbindt de KLANT zich ertoe voorafgaand aan enig gebruik de LEVERANCIER te contacteren op [info@marijncoertjens.be].
13. AANSPRAKELIJKHEID
13.1. Onder voorbehoud van alle andere rechten, is de LEVERANCIER in geen geval aansprakelijk voor eender welke schade veroorzaakt:
- door het gebruiken van de Producten op een manier waarvoor ze niet geschikt zijn;
- door het mengen van de Producten met andere voeding of dranken;
- door overmatig of abnormaal gebruik door de KLANT;
- indien niet kan aangetoond worden dat de gebreken op het ogenblik van het in het verkeer brengen van de Producten aanwezig waren;
- door inbraak of hacking van de Website, dit op voorwaarde dat de LEVERANCIER alle redelijke beveiligingsmaatregelen heeft genomen conform de stand der techniek;
- door phishing, pharming of andere vormen van internetfraude of andere criminele activiteiten;
- als gevolg van het gebrekkig functioneren van de internetverbinding, breedbandverbinding, of eender welke andere dienst, infrastructuur of hosting waarover de LEVERANCIER geen controle heeft;
- door virussen, trojan horses of bugs in de hardware of software die de KLANT gebruikt;
- door de producten en diensten van derden, de wijze waarop deze worden aangeboden, verkocht, verhuurd, gebruikt, geleverd of uitgevoerd;
- door overmacht, waaronder zonder exhaustief te zijn brand, explosies, overstromingen, stormschade, blikseminslag, elektriciteitspannes, staking en overheidsmaatregelen;
- als gevolg van de overeenstemming van het artikel met dwingende voorschriften van de overheid.
13.2. De LEVERANCIER is ten aanzien van de KLANT niet aansprakelijk voor enige gevolgschade.
13.3. De contractuele aansprakelijkheid van de LEVERANCIER onder deze Overeenkomst beperkt zich tot hetgeen bepaald wordt onder Artikel 13.
14. BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER
14.1. De LEVERANCIER verwerkt de persoonsgegevens van de KLANT voor de volgende doeleinden:
- om de KLANTEN toe te laten de Website te gebruiken;
- om de inhoud en de gebruiksvriendelijkheid van Website te verbeteren;
- klantenbeheer;
- boekhouding en facturatie;
- om de KLANTEN persoonlijk te informeren over nieuwe producten of commerciële acties.
14.2. De persoonsgegevens van de KLANT kunnen voor één of meerdere van de vermelde doeleinden worden meegedeeld aan de met de LEVERANCIER verbonden ondernemingen.
14.3. Vooraleer de persoonsgegevens worden gebruikt voor de laatst vermelde doelstelling van Artikel 14.1, zal steeds een waarschuwingsboodschap verschijnen en de KLANT uitdrukkelijk toestemming worden gevraagd. Voormelde bepaling laat onverlet het recht van de LEVERANCIER om online advertenties op de Website te plaatsen zonder voorafgaande waarschuwingsboodschap.
14.4. De KLANT heeft een recht op toegang tot zijn persoonsgegevens. Tevens heeft de KLANT het recht om (i) verbetering te vragen van onjuiste persoonsgegevens en (ii) verwijdering te vragen van persoonsgegevens die gelet op de hoger omschreven doeleinden onvolledig of irrelevant zijn of waarvan de verkrijging, mededeling of bewaring verbonden zijn of die langer zijn bewaard dan nodig om de hoger omschreven doeleinden te verwezenlijken. De KLANT heeft eveneens het recht zich te verzetten tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens voor publiciteitsdoeleinden.
14.5. Om de hierboven opgesomde rechten uit te oefenen kan de KLANT contact opnemen met de LEVERANCIER per e-mail op [info@marijncoertjens.be].
14.6. De LEVERANCIER gebruikt cookies om het gebruik van de Website te vergemakkelijken. Cookies zijn bestanden die een webserver naar de computer van de KLANT kan versturen, waardoor de computer voor de duur van de sessie kan worden geïdentificeerd. De meeste browsers zijn ingesteld om deze cookies automatisch te accepteren. De KLANT kan echter het opslaan van cookies deactiveren of zijn browser zo instellen dat de KLANT een mededeling krijgt voordat de cookie al dan niet op zijn computer wordt opgeslagen.
14.7. De integrale privacy policy van de LEVERANCIER is beschikbaar op de Website onder [www.marijncoertjens.be].
15. OVERMACHT
15.1. De LEVERANCIER kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen of tekortkomingen in de uitvoering van de Overeenkomst, die het resultaat zijn van feiten of omstandigheden waarover hij geen controle heeft of die niet konden worden voorzien of vermeden. Onder overmacht wordt onder andere verstaan: natuurrampen, brand bij de LEVERANCIER of diens onderaannemers, oorlogen, revoluties en terroristische aanslagen.
15.2. Op straffe van verval van het recht dient de LEVERANCIER die dergelijke feiten of omstandigheden inroept, de KLANT zo snel mogelijk schriftelijk in kennis te stellen, en al het nodige te doen om de duur ervan tot het strikte minimum te beperken en de andere partij schriftelijk in kennis te stellen van het einde van dergelijke feiten of omstandigheden.
15.3. Indien deze feiten of omstandigheden langer dan dertig (30) kalenderdagen duren, mag de LEVERANCIER de Overeenkomst van rechtswege en per aangetekende brief opzeggen zonder dat daardoor enige schadeloosstelling zou verschuldigd zijn.
16. HARDSHIP
16.1. De LEVERANCIER kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen of tekortkomingen in de uitvoering van de Overeenkomst, die het resultaat zijn van economische omstandigheden waarover zijn geen controle hebben. Onder economische omstandigheden of hardship wordt onder andere verstaan: schaarste of niet beschikbaarheid op de markt van ingrediënten voor de Producten; handelsblokkades of handelsembargo’s; wijzigende regelgeving of ingrijpende overheidsmaatregelen waardoor Partijen onmogelijk nog uitvoering kunnen geven aan de Overeenkomst tegen de gemaakte afspraken.
16.2. Op straffe van verval van het recht dient de LEVERANCIER die dergelijke feiten of omstandigheden inroept, de andere Partij zo snel mogelijk in kennis te stellen.
16.3. Indien deze feiten of omstandigheden langer dan dertig (30) kalenderdagen duren, mag de LEVERANCIER de Overeenkomst van rechtswege en per aangetekende brief opzeggen zonder dat daardoor enige schadeloosstelling zou verschuldigd zijn.
17. VARIA
17.1. Zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van de LEVERANCIER mag de KLANT zijn rechten of plichten krachtens deze Overeenkomst niet aan een derde overdragen.
17.2. Deze Overeenkomst, met inbegrip van de Algemene Verkoopvoorwaarden, vormen de volledige overeenkomst en afspraak van de partijen in verband met het voorwerp ervan en integreert en vervangt alle vroegere mondelinge of schriftelijke besprekingen en overeenkomsten tussen hen met betrekking hierop.
17.3. De nietigheid van enige bepaling van deze Overeenkomst, tast de geldigheid van de Overeenkomst niet aan. Partijen zullen in gezamenlijk overleg deze nietige bepaling vervangen door een geldige bepaling die inhoudelijk het dichtst aansluit bij de intenties van beide Partijen.
18. KLACHTEN EN GESCHILLENBESLECHTING
18.1. Deze Overeenkomst wordt beheerst door het Belgische recht.
18.2. De KLANT die een klacht heeft over de Producten van de LEVERANCIER verbindt zich ertoe in eerste instantie contact op te nemen met de LEVERANCIER zelf via [info@marijncoertjens.be] en zijn klacht gemotiveerd te omschrijven.
18.3. Indien de KLANT en de LEVERANCIER niet tot enige regeling komen binnen een redelijke termijn na het contact waarvan sprake in Artikel 18.2, dan kan de KLANT een verzoek indienen bij een erkend geschillenorgaan via http://ec.europa.eu/odr.
18.4. Het voormelde Artikel 18.3 laat onverlet het recht van elke partij om een enige voorlopige maatregelen te vorderen of een geschil voor te leggen aan de Rechtbank van Koophandel te Gent (België), die exclusief bevoegd is.
Versie Augustus 2021